Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson-Inman, Lynne; Terrazas-Arellanes, Fatima E.; Slabin, Uladzimir
TitelSupported eText in Captioned Videos: A Comparison of Expanded versus Standard Captions on Student Comprehension of Educational Content
QuelleIn: Journal of special education technology, 24 (2009) 3, S.21-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/016264340902400303
AbstractExpanded captions are designed to enhance the educational value by linking unfamiliar words to one of three types of information: vocabulary definitions, labeled illustrations, or concept maps. This study investigated the effects of expanded captions versus standard captions on the comprehension of educational video materials on DVD by secondary students who are deaf or hard of hearing. Participants were assigned randomly to two groups, with each group experiencing both conditions in counterbalanced order. Scores from pretests and posttests of vocabulary and informational content revealed no statistically significant differences between the two conditions. The findings are discussed in light of student preferences for expanded captions and screen-capture data that revealed low access levels for the expanded material.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: